Specializuotos dviračių parduotuvės Vilniuje

  • EN
  • LT
  • RU

Dviračio pasirinkimas pagal geometriją

Dviračio pasirinkimas pagal geometriją
Publikuota 2023-02-22 Skaitė 1556

Visi dviračių tipai skiriasi ne tik dalimis, detalėmis, komplektacija bet patys rėmai skiriasi geometriškai. Tai reiškia, kad kiekvienas dviračio tipas skirtingai valdysis ir jausis. Pavyzdžiui, kalnų dviračio valdymas yra ganėtinai ramus ir lėtas palyginus su plentiniu dviračiu, kurio valdymas yra jautresnis. Išskyrus valdymo, geometrija labai smarkiai įtakoja sėdėseną bei komfortą. Geometrija nėra tas pats kas dviračio rėmo dydis, nors, pavyzdžiui, to pačio dviračio modelio du skirtingi dydžiai turės skirtinga geometriją. Dalykas tame, kad nuo XS iki XXL dydžio, tas pats modelis valdysis vienodai jeigu dydis yra parinktas teisingai pagal žmogaus ūgį, kitus išmatavimus.

Geometrija yra labai svarbi – nuo jos priklauso kaip dviratis reaguoja į dviratininko judesius/vairavimą, kaip dviratis jaučiasi, kokia yra dviratininko sėdėsena.

Geometrija skaičiuojama milimetrais (rėmo vamzdžiai ir jų ilgis) ir laipsniais, pavyzdžiui vairo kampas.

  1. Kalnų (MTB) dviračių geometrija. Kalnų dviračiai yra stabilūs/ramūs dviračiai, tas jausmas stiprėja su MTB dviračio subkategorija – kuo jis agresyvesnis, tuo jis turi ramesnį valdymą. Taip yra, nes kalnų dviračio ratų bazė yra ilga, šakės kampas yra „tingus“, vairas yra platus, iškyša yra trumpa ir „reach“ yra ilgas. Apart to, jų rėmai normaliai yra žemi, balno koto vamzdis nėra ilgas, nes balnas (jeigu dviratis turi „dropperį“) turi nusileisti žemai kad nesimaišytų kai dviratininkas važiuoja stačiu nusileidimu, per kliūtis arba šokinėja. Kuo ekstremalesnis kalnų dviratis, tuo tie geometriniai skirtumai ryškesni. Pavyzdžiui, L dydžio XC MTB dviračio ratų bazė yra ~1150mm, vairo plotis nuo 700mm iki 740mm, vairo iškyšos ilgis nuo 60mm iki 80mm, šakės kampas nuo 67.5° iki 68.5°. Palyginimui, L dydžio DH MTB dviračio ratų bazė būna nuo 1250mm iki 1320mm, vairo plotis nuo 760mm iki 800mm, vairo iškyšos nuo 32mm iki 50mm, šakės kampas nuo 62° iki 63.5°.
    Tas XC dviratis yra ganėtinai jautrus, ganėtinai greitai reaguoja į judesius, puikiai jaučiasi trasose kur pagrinde nėra stačių nusileidimų, nėra jokių šuolių arba panašių kliūčių, labai maloniai minasi į kalną. Posūkiuose, kurie yra lėti ir dažni jaučiasi gerai. Važiuojant tiesiąją galima laisvai paleisti vairą ir matyti kaip dviratis pats važiuoja tiesiai be jokių problemų. Jeigu iškarto po to atsisėsti ant DH arba „Enduro“ dviračio ir pabandyti važiuoti tiesiąją ir paleisti vairą, bus pastebėta, kad dviratis pats labai nori sukti i kairę arba dešinę pusę. Pirmi kilometrai jausis labai keistai, nes dviratis, netgi laikydami pastoviai vairą rankose, jausis lygtai pastoviai nori nusukti į kažkurią pusę. Visą tai įtakoja tik vienas skaičius – šakės kampas. Tas 68° XC dviratis vairuojasi reaktyviai ir nenusuka pats į visas puses, o tas 63° „Enduro“ dviratis vairuojasi lėtai, nori pastoviai nusukti. Būtent todėl svarbu parinkti dviratį pagal paskirtį. Nes mieste važinėjant su DH arba „Enduro“ dviračiu yra labai nepraktiška ir nepatogu, bet kai ateina laikas lėkti nuo kalno juodąja trasa, jausmas iškart pasikeičia. Tas DH arba „Enduro“ dviratis visiškai transformuojasi – tampa stabiliu ir itin ramiu dviračiu. Tas pats XC MTB juodo lygio trasoje jausis labai blogai – pastoviai jausis lyg dviratis kartu su dviratininku apsivers, dėl vairo pločio dideliu greičiu jausis nestabilus ir panašiai. Išvada yra tokia, kad dviračio tipą ir kategoriją reikia parinkti pagal dviratininko poreikį/važiavimo sąlygas. Kalnų dviračių sėdėsena yra visai sportinė, nors tai priklauso nuo subkategorijos ir dviratininko dviračio nustatymų.
     
  2. Plentiniai / Gravel dviračiai. Šie dviračiai palyginus su MTB yra reaktyvūs ir jautrūs. Jie greitai reaguoja į dviratininko judesius, posūkiuose jie labai maloniai įsuka, neturi problemų su aštriais posūkiais. Ratų bazė yra trumpa – nuo 980mm iki 1050mm, vairo kampas yra status – nuo 73° iki 70°, vairo iškyšos yra ilgos – nuo 80mm iki 130mm ir vairai siauri – nuo 380mm iki 500mm. Visa tai reiškia, kad šie dviračiai nereikalauja pastovaus dviratininko vairavimo/mikro judesių kurie su laiku nuvargina. Tai prisideda prie to, kodėl su graveliais ir plentiniais dviračiais galima minti ilgą atstumą ir nesijausti pavargusiam (apart padangų, aerodinamikos itt.). Sėdėsena yra ,grubiai tariant, sportinė. Tai aišku priklauso ar tai plentinis dviratis ar tai gravelis, koks tiksliai plentinis dviratis ir panašiai. Graveliai yra mažiausiai sportinės sėdėsenos, „aero“ ir „time trial“ yra ekstremaliausi. Tai įtakoja žmogaus komfortą važiuojant ilgą atstumą. Aišku, dar įtakoja žmogaus anatomija – kiekvienas žmogus skirtingas ir kai kurie paprastai gali gulėti susirietę 12+ valandų labai ekstremalioje pozicijoje. Kiti negali net pusės valandos iškentėti toje pačioje pozicijoje – visa tai yra labai subjektyvu.
     
  3. Miesto dviračiai. Miesto dviračiai yra per viduriuką tarp MTB ir plento daugumoje geometrijos skaičių. Iš esmės, tie tikslūs vamzdžių ilgiai ir kampai yra svarbūs tik sportinėms dviračiams, eilinis žmogus tikrai nesidomės keliais milimetrais arba centimetrais atstumo/skirtumo. Čia svarbiausia žinoti tai, kad sėdėsena yra stati, reiškia kad dviratininkas sėdi tiesiai, jo nugara yra tiesi. Vos ne visas dviratininko svoris yra tiesiai virš balno. Būtent todėl miesto dviračių balnai tokie platūs ir minkšti. Vairai yra ganėtinai siauri, bet pagrinde lenkti į dviratininko pusę, iškyšos ilgos ir jų kampas yra reguliuojamas. Ratų bazė yra trumpa. Šių dviračių geometrija yra skirta komfortui – tai yra prioritetas.
     
  4. Hibridiniai/krosiniai dviračiai. Šių dviračių geometriją galima nustatyti kažkur tarp MTB ir miesto. Ratų bazė yra truputi ilgesnė už miesto dviračių, sėdėsenos pozicija yra neutrali – ne sportinė, bet ne visiškai tiesi. Ratų bazė yra ganėtinai trumpa, vairas siauresnis už kalnų dviračių, iškyšos ilgis per vidurį tarp MTB ir plento dviračių. Būtent tokia dviračio geometrija yra tinkamiausia žmonėms kurie nori kartą nuo karto lengvai pasportuoti, naudoti dviratį kaip transporto priemonę, arba paprasčiausiai žmonėms kurie nėra iki galo apsisprendę apie važiavimo sąlygas, kur važinės, kaip naudos dviratį. Tokia neutrali geometrija yra patogi daugumai žmonių.
Rašyti komentarą
Taip pat skaitykite
2023-04-07
Stenkitės parinkti vaikui dviratį, atsižvelgdami į jo charakterį, fizinį išsivystymą, judrumą. Dažna...
2023-04-14
MATUOKITĖS DVIRATĮ,KAIP MATUOJATĖS BATUS           Kiekvienas dviratis turi savo rėmo dydį,kuris ...
2023-04-14
VIDINĖS AR IŠORINĖS PAVAROS Renkantis dviratį svarbu atkreipti dėmesį tai kur su juo važinėsite...
2023-04-25
26” Pliusai: Puikus pasirinkimas kalnams, lengvai isibegeja ir puikiai stabdo. Lengvai valdomas i...
2024-02-27
Geriausi elektriniai dviračiai yra tokie dviračiai, kurie atitinka jūsų asmeninius poreikius. "Geri...
Rašyk
Skambink