Pradžia / Naujienos / KAIP VAŽINĖTI SU DVIRAČIU ŽIEMĄ?
title

KAIP VAŽINĖTI SU DVIRAČIU ŽIEMĄ?

Tiems, kurie nori dviračiu važinėti žiemą, labai svarbu teisingai pasirinkti žiemines padangas ir žieminę aprangą.  Važiuojant labiausiai šąla veidas, rankos, keliai ir kojos. Todėl reikia turėti šiltas pirštines, po šalmu reikia dėvėti pošalmį, ant avalynės dedami specialūs antbačiai ir ant kaklo dedamas specialus „kakliukas“. Geriausiai yra naudoti specialią žiemos važinėjimui skirta dviratininko aprangą, kurią galite įsigyti specializuotoje dviračių parduotuvėje. Kadangi važiuojant dviračiu pasiekiame didesnį greitį, tai jaučiame ir didesnį vėją, negu eidami pėsčiomis. Dauguma dviratininko aprangų gaminama iš specialios vėjui nepralaidžios medžiagos „Windstopper“ , kuri gerai kvėpuoja ir išgarina prakaitą, bet nepraleidžia vėjo iš išorės. Akiniai taip pat apsaugo veidą nuo vėjo bet negalima naudoti akinių su metaliniais rėmeliais, nes metalas greitai sušąla ir jausite diskomfortą. Dviratininko drabužiai turi būti ne per daug šilti ir ne per daug šalti. Važiuojant žiemą, geriausia naudoti kelių sluoksnių aprangą, nes tada geriausiai sureguliuojama kūno šilumos apykaita. Apatiniam sluoksniui rinkitės termo rūbus, kurių dabar galite rasti beveik visose sporto drabužių parduotuvėse. Antram sluoksniui tinka pašiltintas drabužis „fleece“ tipo, o trečias sluoksnis – „windstopper“ arba „softshel“ tipo neperpučiama dviratininko striukė. Taip pat patartina rinktis ryškios spalvos drabužius, kas pagerins eismo dalyvio matomumą kelyje ir užtikrins didesnį saugumą. Rankas geriausiai apsaugosite su specialiomis pašiltintomis dviratininko žieminėmis pirštinėmis taip, kad su jomis būtų patogu spausti stabdžių rankenėles ir perjunginėti pavaras.

Žieminės padangos. Geriau rinktis platesnes padangas, kad sukibimo paviršius su pagrindu būtų didesnis. Kokias tiksliai jūsų dviračiui padangas pasirinkti važinėjimui žiemą jums geriausiai patars specializuotos dviračių parduotuvės pardavėjas-konsultantas. Bet netgi teisingai pasirinkus padangas yra trys dideli skirtumai: važiavimas per sniegą, važiavimas per ledą ir važiavimas mieste.

Keletas bendrų pastebėjimų. Trintis arba tiksliau sakant dviračio padangų sukibimas su pagrindu labai priklauso nuo oro temperatūros. Kuo šalčiau – tuo geresnis sukibimas. Kuo oro temperatūra bus arčiau nulio – tuo sukibimas bus blogesnis. Taip yra todėl, kad kiekvieną sniego ir ledo kristalą dengia labai plona vandens plėvelė. Ši plėvelė išlieka skystame pavidale netgi prie žemų temperatūrų, bet tada ji tampa daug klampesnė, todėl sukibimas ir išauga.

Kaip reikia saugiai stabdyti? Nesugalvokite prieš važiavimą minusinėje  oro temperatūroje dviratį nuplauti. Priešingu atveju dėl apledėjusių stabdžių kaladėliu – liksite aplamai be stabdžių. Geriausiai tinka diskiniai hidrauliniai stabdžiai. V-brake tipo stabdžiai žiemą turi žymiai mažesnį efektyvumą.  Važiuojant tiesia atkarpa, galima stabdyti abiem stabdžiais, pirmiausiai spaudžiame galinį stabdį, o po to – labai švelniai priekinį stabdį. Leidžiantis nuo kalno arba posūkyje pagrindiniu laikomas galinis stabdis, kuris veikia kaip judėjimo trajektorijos stabilizatorius. Priekinį stabdį reikia naudoti labai atsargiai ir dozuotai. Jeigu pervažiavote sniego pusnį, tai sniegas garantuotai pateks ant ratlankių ir stabdymo kaladėlių. Tokiu atveju visada turėkite omenyje, kad stabdyti taps sunkiau. Tai įvyks todėl, kad stabdant tarp dviračio ratlankio ir stabdymo kaladėlės susidarys labai plona vandens plėvelė, kuri labai sumažins trinties koeficientą. Todėl, pravažiavus per sniegą reikia kartas nuo karto užkaitinti stabdžių kaladėles, t.y. kelis kartus nestipriai nuspausti stabdžių rankenėles tam, kad pradžiovinti stabdžius. Tada esant būtinybei jums pavyks laiku sustoti....galbūt.

Važiuojant su dviračiu žiemą, labai svarbu teisingai paskirstyti dviratinino svorį priekiniam ir galiniam ratams, taip pat nesukioti dideliu kampu vairo. Tam, kad būtų lengviau vairuoti ir išlaikyti dviračio stabilumą, dalis dviratininko svorio visada turi tekti priekiam ratui – tiek, kad po priekiniu ratu visada jaustumėte tvirta pagrindą. Tuo tikslu reikia nuolat „žaisti“ su kūno svorio centru, paslenkant jį tai pirmyn tai atgal. Jeigu jūsų dviratis turi amortizuojančią  šakę ir ji nėra užšalusi, tą padaryti bus žymiai lengviau.

Patogiausia ir maloniausia važiuoti žiemą per sausa asfalta, ištryptus arba išvažinėtus takelius arba per ploną sluoksnį puraus sniego. Važiavimas maždaug panašus kaip ir važiuojant vasarą miške per šlapią dangą. Tik reikia būti atsargiam posūkiuose.

Kaip reikia važiuoti su dviračiu per ledą? Jeigu važiuodami dviračiu pataikote ant ledo atkarpos, yra kelios praktika patikrintos taisyklės kaip elgtis tokiu atveju:

-         Negalima stabdyti,

-         Negalima minti pedalų,

-         Negalima atlikti staigių judesių,

-         Nesukiokite vairo,

-         Nesukiokite galvos ir nesidairykite,

-         Atsipalaiduokite ir palaukite kol pasibaigs ledas,

-         Vis tiek nukrisite.

Pagrinde šios taisyklės galioja paprastoms padangoms. Yra eilė skirtumų važiuojant su paprastomis padangomis ir važiuojant su dygliuotomis padangomis. Dygliuotos padangos suteikia daugiau privalumų, galimybių ir užtikrina didesnį saugumą, ypač važiuojant per ledą, tačiau jos yra brangesnės. Venkite žiemą važiuoti su pigiomis nekokybiškomis padangomis, nes esant šalčiui jos labai greitai sukietėja ir praranda saugiam riedėjimui reikalingas savybes, iš ko seka liūdnos pasekmės dviratininkui.

Jeigu ledo sluoksnis yra lygus, šiurkštus, padangtas nedideliu sniego sluoksniu, tai per jį galima važiuoti ir su paprastomis, nedygliuotomis padangomis. Reikia tik vengti staigių kūno ir galvos judesių į šonus, nesistokite ant pedalų, nesukiokite staigiai vairo ir nelenkite dviračio į šoną. Jeigu norite pasukti – darykite tai švelniai, atsargiai, didesniu spinduliu, nelenkdami dviračio į šoną. Reikia stabdyti labai atsargiai ir tik galiniu stabdžiu, dozuotai (paspaudei – atleidai), stengiantis neužblokuoti stabdžių ir neleisti galiniam ratui pradėti slysti.  Važiuojant per ledą ir stabdant reikia labai nedaug, kad galinis ratas pradetų slysti, tada dviratis „eina“ į šoną ir sugaudyti ir ištiesinti dviratį praktiškai yra neįmanoma. Tai ir yra didžiausia problema, važinėjant su dviračiu žiemą – neįmanoma staigiai sustabdyti, kai reikia prasilenkti su automobiliu, pėsčiuoju ar kita kliūtimi.

Dviratis su dygliuotomis padangomis jums leidžia jaustis labiau užtikrintam ir saugiam važinėjant žiemą, ypač važiuojant per ledą. Dygliuotos padangos yra dygliuojamos su plieniniais dygliais ir skirstomos į 2 kategorijas – su 2 eilem dyglių (100 – 150 dyglių) ir su 4 eilėm dyglių (300 dyglių).

Važiuojant per ledą su padangom, kurios turi 4 eiles dyglių, jūs jausites saugiai ir stabiliai. Galinis ratas neprasisuka, pedalai sukasi laisvai, galima lengvai daryti posūkius, taip pat galima stabdyti ir su priekiniu ir su galiniu stabdžiu.

2-ju eilių padangos leidžia važiuoti stabiliai jeigu nedarysite staigiu judesių. Tokios padangos yra universalios – tinka tiek asfaltui tiek ledui. Važiuojant per asfaltą, sniega, gruntą sukibimo funkciją atlieka centrinė padangos dalis. O važiuojant per ledą, ypač posūkiuose – įsijungia plieniniai dygliai. Tačiau su šiomis padangomis dera atsargiau stabdyti ir daryti posūkius, nes su jomis dviratį „užnešti“ į šoną yra didesnė tikimybė. Tačiau jos geriau rieda, mažiau sveria, o per sniegą važiuoja ne prasčiau negu dygliuotos padangos su 4 dyglių eilėmis.

Važiuojant žiemą, ypač per ledą geriau šiek tiek nuleisti orą iš padangų. Kai padangos bus minkštesnės – bus geresnis sukibimas ir mažiau šansų praslysti.

Važiuojant per ledą – stenkites visada sėdėti ant sėdynės ir nesistoti ant pedalų, netgi įsibėgėjant. Atsistoti ant pedalų stenkitės tik tada, kai reikia įveikti kokią nors kliūtį ir tai padaryti yra būtina.

Ir visada atsiminkite – jokie dygliai neduos jums šimtaprocentinės garantijos važiuojant per ledą. Garantija gali duoti tik draudimo polisas!

Važinėjant žiemą su dviračiu – jam reikalinga atatinkama priežiūra. Bet tai plati tema ir tam reikėtų atskiro straipsnio.

Taip pat važiuojant dviračiu žiemą nederėtų pamiršti, kad vėlai švinta ir anksti temsta. Jeigu dirbate nuo 8.00 iki 17.00 ir į darbą norėsite važiuoti dviračiu, tai žiemą ir pirmyn ir atgal greičiausiai važiuosite tamsiu paros metu. Todėl iš anksto pasirūpinkite gerais ir patikimais priekiniu bei galiniu žibintais, taip pat drabužiais arba dviratininko liemene su atšvaitais.

Sėkmės važinėjant, gero važiavimo ir neslidaus kelio!

Kitos naujienos
SIGMA ROX GPS 7.0 IR 11.0
NAUJIEJI SIGMA ROX GPS 7.0 IR 11.0
Plačiau
NAUJIEJI SIGMA TOPLINE LINIJOS KOMPIUTERIAI !
NAJUJIEJI SIGMA KOMPIUTERIUKAI
Plačiau
RĖMO DYDŽIAI
MATUOKITĖS DVIRATĮ,KAIP MATUOJATĖS BATUS
Plačiau
PAPRASTI AR DISKINIAI STABDŽIAI
Įprastai dviračių stabdžiai stabdo liesdami ratlankio paviršių.
Plačiau
VIDINĖS AR IŠORINĖS PAVAROS
Renkantis dviratį svarbu atkreipti dėmesį tai kur su juo važinėsite.Miesto dviračiai turi dviejų pavarų sistemas,kurios turi savų privalumų,bei trūkumų.
Plačiau
RATŲ DYDŽIAI
Pliusai: Puikus pasirinkimas kalnams, lengvai isibegeja ir puikiai stabdo. Lengvai valdomas ir vikrus. Puikiai tinka vaikams ir žemesnio ugio dviratininkams. Del trumpesniu stipinu ratai standesni ir lengvesni.
Plačiau
Perkantiems dviratį dovanojame laikrodį!!!
Visiems perkantiems dviratį "Dviračių arena" parduotuvėse dovanojame Pegasus laikrodį.
Plačiau
Kaip išmokyti vaiką važiuoti dviračiu?
Stenkitės parinkti vaikui dviratį, atsižvelgdami į jo charakterį, fizinį išsivystymą, judrumą. Dažnai vaikui pirmiausiai nuperkamas triratukas, kurio gale yra rankena, leidžianti stumti ir valdyti triratuko judėjimą. Vėliau, kai vaikas
Plačiau
Akcijų, Nuolaidų, Naujienų prenumerata

Registruokitės ir gaukite informaciją apie išskirtinius pasiūlymus bei specialias nuolaidas.

Jūsų naršyklės versija yra pasenusi!

Atnaujinkite savo naršyklę, kad galėtumėte peržiūrėti šią svetainę tinkamai. Atnaujinti naršyklę

×